Selasa, 29 Januari 2008

Dreams of 2008

Masa berlalu begitu pantas....pejam celik2 dah nak berakhir bulan Jan 2008. Kini sudah masuk 4 bulan aku bertugas sebagai guru selepas balik dari Peranchis. Dari Smk Seri Indah ke Smk Pusat Bandar Puchong 1 dan kembali semula ke Smk Seri Indah. Ini satu-satunya Smk yang aku sanjungi kerana pentadbirannya yang cekap, guru-gurunya yang berdedikasi dan pelajar-pelajar yang best!
Tugas guru dewasa ini tak dapat disangkal lagi memang mencabar dan tidak ada noktahnya. Pagi urusan kurikulum, petangnya dengan kokurikulum. Ni belum campur dengan part time di Tuition center. Weekday hantar anak ke tuisyen. So kira-kiranya pergi 620 am balik 620 pm. Ini tidak termasuk dengan cabaran dari ibubapa. Untuk menjadi guru memerlukan persediaan fizikal dan mental. Ketabahan, kecekalan dan keikhlasan perlu ada pada diri setiap orang yang bernama guru.
Aku perlu menghadapi segalanya...alhamdulillah kerana aku seorang daripadanya...

5 ulasan:

A Journey To Remember berkata...

kak zah.. lama x dengar berita.. huhu.. finally ade gak update kat blog ni. wendu kat amirul. letakla gambar fmly yg baru. niza sekrg tgh tunggu hari nak bersalin. doakan everything OK yek.

AsLiNa berkata...

kak za..lamanya tak dengar crita.. terlupa ambik no kak za, nanti nak no telefon, ni no saya
012-5526930

ZAPJalil berkata...

eh..niza...apa kabo? rindunya pada niza. mudah-mudahan niza mudah bersalin ya... tentunya zizul sgt gembira nak timang anak.

ZAPJalil berkata...

tahniah as...dah sampai london ke? bila start phd tu? no kza 012-3082610

A Journey To Remember berkata...

kak za.. niza dah selamat bersalin 28/2/08 lepas. baby boy, berat 3.21kg. Nama Ahmad Farrel Daniel. Kalau Kak Za nak tgk gambar dia ade kat blog niza. sekrg kiteorg happy sgt bile dah ade farrel.

http://a-journey-to-remember.blogspot.com/